Petua Mengurangkan Rasa Loya Semasa Mengandung

Terdapat banyak aduan yang mengiringi kehamilan. Yang paling biasa adalah loya. Loya biasanya terjadi pada trimester pertama, terutamanya pada waktu pagi. Ini berlaku kerana peningkatan hormon estrogen, gula darah tinggi, dan intoleransi terhadap bau dan rasa. Disebut Boldsky, ada beberapa cara untuk mengurangkan loya pada wanita hamil.

1. Laraskan diri

Pada trimester pertama kehamilan, wanita tidak boleh membantu tetapi perlu menyesuaikan diri dengan kehamilan. Pastikan anda perhatikan perkara-perkara yang membuat anda sakit, kemudian ubah kebiasaannya perlahan-lahan.

2. Memandangkan perkara-perkara yang membuat anda bahagia

Tekanan dan kebimbangan semasa mengandung memicu loya. Cari pelbagai aktiviti ringan yang boleh mengalihkan tekanan, seperti membaca buku atau mengisi teka silang kata. Anda juga boleh mengingati perkara yang menyeronokkan untuk membunuh tekanan.

3. Penggunaan banyak air

Dehidrasi membuat urat tegang yang akhirnya menyebabkan loya dan pening. Kembangkan penggunaan air untuk mengelakkan keadaan ini. Air juga memfokuskan minda anda.

Petua Mengurangkan Rasa Loya Semasa Mengandung
4. Menghidu aroma terapi

Bau lemon dan terapi lemon membantu mencegah loya pada wanita hamil.

5. Kurangkan hubungan dengan alat

Skrin alat atau komputer sering mencetuskan rasa loya pada wanita yang kehamilannya lemah. Kurang hubungi dengan alat adalah satu-satunya cara untuk mengelakkan loya.